One Comment

  1. Ulf says:

    30.10.2014 at 19:17

    Kun mietitään missä vaiheessa autokauppa on Suomessa ja muutenkin koko Euroopassa, on mielestäni hyvä, että joku uskaltaa lähteä ajattelemaan asioita toisin.
    En ota kantaa rahoitukseen ja muuhun hankkeen prosessiin, vaan tyydyn kommentoimaan ideaa.
    Ryhmäpoikkeusasetus rajasi autokaupan raamit aika selkeästi.
    1.Merkkikorjaamostatus on myönnettävä jokaiselle korjaamolle joka täyttää merkin kriteerit. Eli tällainen kokonaisuus söisi aika oleellisella tavalla lähialueen liikkeiden kannattavuutta. Myös hankkeen palveluajatus on jotain muuta, kun mitä tänä päivänä olemme tottuneet saamaan autokorjaamoilta..
    2. Sijainti, Hämeenlinna, voisi toimia ihan hyvin. Vajaan tunnin ajomatka Helsingistä. On vielä kipurajan sisällä, lisäksi voisi olla tarjottavana palveluita jotka auttavat asiakkaita.
    3. Automyynti, on edelleen rajattu, mutta jos kannattavuus tippuu liikkeeltä pois, menetetyn korjaamomyynnin takia, olisi aika viisasta ”hyppää mukaan junaan”.
    4. Ympäri maailmaa löytyy ns. Test Centereitä, jotka ovat esim. maahantuojien/ tehtaan omistuksissa. Tällöin voidaan pienentää paikallisten jälleenmyyjien esittelykaluston investoinnit.
    5. Uusien autojen kauppa siirtyy yhä enemmän nettiin, jolloin autoliikkeitä joka kylässä ei enää tarvita. Asiakas on valmiimpi ajamaan pitempääkin matkaa uuden auton koeajamiseksi, mutta huolto pitää löytyä läheltä. Myös autojen toimituspalvelu on keksitty jo aikaisemmin, eli ainoa asia jota asiakas tarvitsee tehdä on allekirjoittaa tilaussopimus jälleenmyyjän luona.
    6.”Shop- in- Shop” tyyppinen ajatus ei ole uusi muullakaan toimialalla. Oikein toteutettuna saisi jokainen merkki tarvitsemansa julkisivukuvan ja oman brändätyn liikkeensä, nyt vain sisällä olevien kävelykatujen varsilla. Tätä hyväksyvät myös suurin osa tehtaista.
    Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen projekti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *